Thoriqot Qodiriyah Naqsyabandiah

Thoriqot bermaksud jalan atau kaedah yang digunakan oleh hamba untuk menuju Tuhan Robbul Jalil. Tanpa berthoriqot tidak mungkin si hamba bisa menemui Tuhan dengan keadaan bertawajjuh , saling berhadapan dan "bersemuka".

Monday, April 26, 2010

Ulang Tahun Ke 105 Tahun Suryalaya

Hari Ulang Tahun Pontren Suryalaya ke 105 akan diadakan pada 1hb hingga 10hb Oktober. Manakala rombongan sabah akan bertolak dari 7hb hingga 12hb Oktober... Jadi kepada yang berminat, cepat-cepatlah beli tiket kalau nak murah...
Tema Ulang Tahun ke 105 Pontren Suryalaya kali ini adalah " 105 TAHUN PONDOK PESANTREN SURYALAYA BERHIDMAT MEMBINA KWALITAS IKHWAN DAN AKHWAT MENUJU INSAN KAMIL CAGEUR BAGEUR ". Semua kegiatan meliputi lomba penilaian bagi Organisasi Yayasan Serba Bakti PPS, setingkat korwil dan Perwakilan, seluruh Pondok Remaja Inabah aktif, para Mubaligh Mubalighoh Muda Berkwalitas, Penulisan sejarah pengembangan TQN di wilayah masing-masing, Donor Darah, Pengobatan Gratis di Suryalaya, Loka Karya dan Seminar Tasawwuf, Pameran dan Penerbitan kitab-kitab,Pameran dan bazar,Pawai natura, khitanan massal, Milad dan wisuda serta banyak lagi..
( info diambil dari surat edaran yang dikeluarkan oleh PPS )

No comments:

Post a Comment